Jste zde

Continental plný elektrické energie

17/12/2017 - 12:00

Continental představí na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas dva nové systémy nabíjení baterií pro elektrické vozy. První z nich je automatický bezdrátový systém nabíjení, druhý je známý jako AllCharge a jeho cílem je optimalizace kompatibility kabelových systémů.

Automatický bezdrátový nabíjecí systém společnosti Continental pracuje induktivně a bezdrátově přenáší energii z pozemní nabíjecí podložky na podložku přijímače na spodní straně vozidla. Vzhledem k tomu, že tento způsob nabíjení vyžaduje, aby bylo vozidlo přesně umístěno nad podložkou, společnost Continental vyvinula také mikronavigaci, které využívá systém magnetického umístění. Vůz je tak zaparkován až desetkrát přesněji, než by to dokázal běžný parkovací asistent.

Nabíjení probíhá plně automaticky a během nabíjení také probíhá bezpečnostní kontrola. Tento induktivní nabíjecí systém má více než 90 % účinnost. Systém je navržen pro nabíjecí výkon 11 kW, jízdní dosah vozu tak může být zvýšen až o jeden kilometr za každou minutu nabíjení.

Budoucí verze systému budou schopny automaticky „reparkovat" elektrické vozy, jakmile bude dokončeno nabíjení. To umožní plynulé vyměňování vozidel na jedné nabíjecí stanici. Společnost Continental je velmi činná v mezinárodních snahách o normalizaci systémů, a tak je velmi pravděpodobné, že indukční nabíjecí stanice budou schopny používat elektromobily různých značek.

AllCharge

Náklady spojené s instalací elektrických nabíjecích stanic na bázi kabelů s jednosměrným proudem jsou vysoké. Proto většina dnes používaných stanic nabízí nabíjení střídavým proudem, přičemž konverze střídavého proudu se uskutečňuje až ve vozidle. Umístění konvertorového zařízení na palubě je však stále více problematické kvůli rostoucí poptávce po vyšších rychlostech nabíjení. Systémem AllCharge inženýři společnosti Continental představují zcela nový přístup: namísto instalace dalších nabíjecích technologií do automobilu, přeměnili elektrickou pohonnou jednotku na „nabíječku".

Za tímto účelem byly elektromotor a konvertor (který je používán pro přeměnu mezi stejnosměrným a střídavým napájením) přizpůsobeny tak, aby mohly podporovat funkci nabíjení. Jediná dodatečná součást tohoto systému je DC/DC převodník, který zajišťuje napájení akumulátoru při optimální úrovni napětí. V případě nabíjení střídavým proudem protéká proud z nabíjecí stanice přes elektrický motor do konvertoru, kde se přeměňuje na stejnosměrný proud před tím, než je dodán do baterie. V případě nabíjení stejnosměrným proudem proudí proud přímo přes převodník DC/DC na akumulátor.

AllCharge slouží jako univerzální klíč, který umožňuje používat libovolnou nabíjecí stanici založenou na kabelu. Continental plánuje zahájit průmyslovou výrobu systému AllCharge v roce 2022.

Štítky: Continental