
Jste zde

Grónskem na Nokianech
Pneumatiky Nokian Hakkapeliitta 44 čelily opravdu náročnému testu. Dobrodružství, nazvané Expedice7, začalo v jižním cípu Grónska a směřovalo na jeho severní konec k Wulff Land. Z velké části se cesta uskutečnila na vrcholu kontinentálního ledovce, který je několik tisíc kilometrů dlouhý a na některých místech více než tři kilometry vysoký.
Každý kilometr byl výzvou
Extrémní přírodní a klimatické podmínky v Grónsku testují řidiče i vozidla na maximum. Výjimkou nebyl ani pád do ledové řeky. Expedice se potýkala s řadou výzev. Zimní povětrnostní podmínky s sebou nesly husté sněžení s nulovou viditelností. V nejhorších podmínkách mohla vozidla postupovat rychlostí jen 10 kilometrů za hodinu. Nejnižší zaznamenané teploty překračovaly hranice - 40 ° C.
Nejlepší výbava
Cestovat Grónskem není snadná záležitost. Proto se expedice spoléhala na nejmodernější vybavení, které si dokáže poradit s ledovcem, skalnatým terénem a měkkými sněhovými břehy. Tým si vybral tři zakázkové vozy z islandských Arctic Trucks – stejné typy vozidel používaných pro výpravy v Antarktidě. Nejnovější vozidlo bylo vybaveno vysoce výkonnými pneumatikami Nokian Hakkapeliitta 44 od nejsevernějšího výrobce pneumatik Nokian Tyres. Směs běhounu této pneu je přizpůsobena tak, aby byla zajištěna přilnavost a trvanlivost ve velmi chladných podmínkách.
Jedna pneumatika Nokian Hakkapeliitta 44 váží 70 kilogramů a má průměr přesahující jeden metr. Byla vyvinuta před několika lety coby výsledek dlouhé spolupráce mezi Nokian Tyres a Arctic Trucks. Pneumatiky zvládnout extrémní podmínky a skvěle pracují i při velmi nízkých teplotách. Navíc lze regulováním tlaku v pneu upravit kontaktní plochu pneumatiky se sněhem, což se velmi hodí při jízdě v měkkém sněhu. Zde je potřeba širší pneumatika, která má lepší nosnost a neklesá tak hluboko do sněhu, jako tomu je u úzkých pneu