Jste zde

Nokian
Finské město Nokia je celosvětově známe nejen díky slavnému výrobci telefonů, ale také díky pneumatikám Nokian. Proslulé zimní pneumatiky, pro které není žádná zima dost mrazivá.
Suomen Gummitehdas Oy byla založena v roce 1898 a pneumatika začala vyrábět v roce 1932. Už v roce 1934 uvedla na trh první zimní pneumatiku na světě, jmenovala se Nokian Kelirengas a vyznačovala se mimořádně dobrou přilnavostí na sněhu. V roce 1936 představila společnost slavnou značku Hakkapeliitta. Fúzí tří podniků vznikla v roce 1967 Nokia Corporation, v jejímž rámci se také vyráběly pneumatiky. Společnost Nokian Tyres Limited byla pak založena v roce 1988, vznikla oddělením od Nokia Corporation, která se začala zaměřovat výhradně na komunikační technologie. Nokian je druhý pád slova "Nokia", Nokian se tak dá volně přeložit jako „Pneumatiky Nokie“.
- Oficiální název — Nokian Tyres plc
- Založeno — 1988
- Sídlo — Nokia
- Země — Finsko
- Oficiální web — www.nokiantyres.com
- Produkty — pneumatiky pro osobní automobily, SUV, autobusy, nákladní vozidla a těžkou techniku
Pneumatiky Nokian
Nokian se při vývoji a výrobě pneumatik soustředí především na pneumatiky pro náročné zimní podmínky. Led, sníh, mráz, všude tam plní pneumatiky Nokian vynikající službu a jsou v této oblasti považovány za prémiovou značku. Nokian má také jako jediný výrobce na světě vlastní testovací zařízení pro zimní pneumatiky. Pneumatiky Nokian prosluly kovovými cvočky, které zlepšují trakci pneumatiky na ledě.
Vybrané typy pneumatik Nokian
Pneumatika Nokian WR SUV 3
Jedná se o první zimní pneumatiku na světě, která dosahuje nejlepší možné třídy A v přilnavosti za mokra a palivové účinnosti. Pneumatika je vyrobena z pryžové směsi Nokian Twin Trac SUV s oxidem křemičitým a využívá technologie bočnic Nokian Aramid. Je to pneumatika jako dělaná pro proměnlivé a náročné klimatické podmínky severských zim.
Pneumatika Nokian Hakkapeliitta 7
Zimní pneumatika vybavena kovovými hřeby, které zaručují vynikající přilnavost při brzdění. Tzv. medvědí dráp napíná bloky dezénu pneumatik tak, že pevně připevněný hrot zastaví při brzdění pevně v přímém směru. Odolnost proti smyku na břečce zase zajišťují klínovité rohy, které účinně odstraňují vodnatou břečku z prostoru mezi pneumatikou a silnicí.