Jste zde

Nezávislý test pneumatik TOMKET

11/12/2019 - 14:55

Následující graf shnruje vzdálenost brzdné dráhy 4 sad pneumatik v rozměru 205/55 R16 a 3 sad pneumatik v rozměru 225/45 R17.

Vzdálenost brzdné dráhy na suchém asfaltu: 100 na 0 km/h

Vzdálenost brzdné dráhy na mokrém asfaltu: 80 na 0 km/h

 

 

 

Jízda rovně:

Bylo provedeno několik testů rovné jízdy při rozdílných rychlostech, ve kterých byla testována odezva řízení, celkový pocit a potřebné úsilí k provedení drobných změn směru.

 

Jízdní vlastnosti při zatáčení:

Následování stopy, odezva, přesnost, lineárnost, úsilí a rovnováha mezi přední a zadní nápravou byly hodnoceny během testu zatáčecích manévrů.

 

Active safety (stabilita):

Dynamická odezva vozu je hodnocena při změnách jízdních pruhů a dalších manévrech v rozmezí od pomalé rychlosti přes střední akceleraci až po hranici přilnavosti. Celkový pohyb, brzdění při zatáčení, reakce vozu na volnoběh a hranice přilnavosti jsou taktéž hodnoceny.

 

Komfort:

V tomto testu je hodnocena hlučnost pneumatik a vibrace přenášené do vozu.

 

Ovladatelnost na mokrém povrchu:

Rovnováha mezi přední a zadní nápravou, kapacita trakce, stabilita zadní nápravy, jízdní vlastnosti a ovladatelnost na hranici možností při mokré vozovce jsou testovány.

 

Tabulka níže slouží jako vysvětletní bodování:

 

 

 

Sada pneumatik Michelin Primacy 3 dosáhla celkově velice dobrých výsledků. Tato pneumatika slouží jako referenční bod na suché i mokré vozovce a pro daný segment vozů se jedná o velice kvalitní model. Při jízdě rovně prokazuje velice výraznou odezvu a silnou modulaci při malých úhlech zahýbání. Chování při zahýbání se vyznačuje celkovou precizností bez téměř žádného zpoždění a hystereze. Výkon této pneumatiky je stabilní, s obstojným valivým odporem a tlumením nárazů.

 

Sada pneumatik TOMKET SPORT 3 také dosáhla velice dobrých výsledků při jízdě rovně a při zatáčení, je zde ovšem nepatrné zpoždění mezi přední a zadní nápravou. Při testech active safety prokazovala pneumatika horší ovladatelnost a velký úhel natočení, díky čemuž byla v některých situacích hůře ovladatelná než ostatní testované pneumatiky. Ačkoliv Tomket dosáhl celkově nižšího hodnocení na mokrém povrchu než Michelin, prokázal stále velice dobré jízdní vlastnosti, přední náprava poskytovala dostatečnou odezvu a zadní náprava dostatečnou přilnavost. Celkové jízdní pohodlí bylo obstojné ale do prostoru uvnitř vozu se přenášelo příliš mnoho otřesů.

 

Sada pneumatik Kleber Dinaxer HP3 Nedosáhla tak dobrých výsledků jako ostatní testované pneumatiky, vyznačovala se nedostatkem přilnavosti na mokré vozovce, vozidlo se na nich projevovalo nesebejistými jízdními vlastnostmi. Také pokud jde o pohodlí, tato sada pneumatik dosáhla příliš nízkého ohodnocení kvůli špatnému stavu pravé zadní pneumatiky, která do vozu přenášela příliš mnoho vibrací. Tato sada pneumatik byla z celého testu bezesporu nejhlučnější.

 

 

TOMKET SPORT 3

 

Chování na mokru:

Tato pneumatika prokazuje nižší úroveň přilnavosti než Michelin, přesto však dosahuje dobrých výsledků. Přední náprava nereaguje tak rychle na náhlé změny směru jízdy, díky čemuž prokazuje větší nedotáčivost než Michelin. Stabilita zadní nápravy je dobrá, potřebuje ovšem více času pro vyrovnání. Na hranici přilnavosti je pro vyrovnání potřeba větších opravných manévrů. Kapacita trakce je i přes menší přilnavost dobrá na mokrém povrchu.

 

Jízda přímým směrem:

Tato pneumatika se vyznačuje nižší odezvou přední nápravy než Michelin. Pro udržení přímého směru je nutné provést drobné úpravy, to však není na obtíž. Méně precizní, při malých úhlech zatáčení. Určitá nevýraznost středu pneumatiky ale téměř žádný pocit elasticity.

 

Jízdní vlastnosti při zatáčení:

Tato pneumatika prokazuje zpomalenou odezvu na přední nápravě a lehké zpomalení u zadní nápravy přesto je však odezva stále dobrá. Přesnost této pneumatiky je dobrá, mírné změny směru jsou však obtížnější. Tato pneumatika potřebuje pro projetí stejné zatáčky větší úhel než Michelin.

 

Active safety:

Tato pneumatika dosáhla celkově dobrého výsledku, nižšího než Michelin, přesto byla však velice obstojná. Vyrovnanost je díky nižší přilnavosti neutrálnější než u Michelinu. Pneumatiky spíše inklinují k nedotáčivosti, při náhlých změnách směru jízdy nebo při převážení těžiště však může dojít i k pomalému přetáčení, náprava přetočení je však také pomalá díky nižší přilnavosti na zadní nápravě. Každopádně, pneumatika je předvídatelná a snadno ovladatelná za pomoci větších opravných manévrů.

 

Komfort:

Pneumatika při nízkých rychlostech lehce poskakuje a malé i velké nárazy jsou trochu výraznější, přesto však plynulé, jedná se stále o dobrý výsledek. Při nízkých rychlostech je úroveň hluku nižší než u Michelinu ale vyšší při vysokých rychlostech.

autor
Štítky: